Stem 2 van 2020, Afdelingsblad PvdA Beverwijk/Wijk aan Zee

In deze stem, uitgegeven begin juni 2020 wordt teruggekeken op de Corona tijd van maart/eind mei en vooruitgeblikt naar de toekomst.

PARTIJ VAN DE ARBEID                                                                 Beverwijk/Wijk aan Zee

STEM 2:      juni 2020

Aan de leden van de afdeling Beverwijk/Wijk aan Zee

Eindelijk weer een Stem zult u misschien denken. Dat klopt. Door de Corona heeft ook de afdeling van de PvdA een tijdje niet actief naar buiten gefunctioneerd. Bijv. geen ledenvergadering, geen 1 mei viering. Wel hebben onze leden van boven de 70 een kaartje ontvangen met de beste wensen. Geen 4 en 5 mei. Vreemd allemaal, maar het kon niet anders.

De tijden veranderen gelukkig ten goede en nu zijn we er weer. Wij willen samen met U even terugkijken, maar vooral vooruit kijken. Veel leesplezier. Wilt U reageren, dat kan natuurlijk altijd. Wij zijn benieuwd naar uw reactie.

Erica van Dongen secretaris (e-mail: [email protected])

Inhoud van deze Stem:

1. Bericht van de voorzitter (Klaas)
  2. Actieve leden gezocht.
  3. Bijdragen fractie:    – Jaqueline, René, Bayram en Ismail.
  1. Bijdrage Jorrit Carton, lid PvdA Statenfractie Noord Holland
  1. Vragen van de fractie ingediend bij College B & W Beverwijk:

– Landgoed Adrichem en  Alkmaarseweg

1. Bericht Van de voorzitter Klaas Vos

Het zijn wel heel bijzondere tijden vanaf begin maart 2020. Maar ik /wij hopen als bestuur dat dit Stemmetje jullie in goede gezondheid bereikt. Het kan verkeren….. , zei Brederode, dit….. niet ooit?

In januari jl. startten wij allen met goede voornemens en wensen voor 2020. Wij hadden als PvdA ‘ers uit de IJmond een gezellige Nieuwjaarsbijeenkomst in buurtcentrum Wijk aan Duin te Beverwijk. Eind januari, begin februari zeiden we tegen elkaar: er is wat aan de hand in China. Er is daar sprake van een behoorlijke griep. Wij wisten toen niet dat deze griep ook Europa zou bereiken en uiteindelijk ook ons land. Op 15 maart ging Nederland in een intelligente lock down. Er kwamen maatregelen, regelgeving enz.. Het maatschappelijke leven maar ook het werkzame leven veranderde abrupt.

Het maatschappelijk leven kwam op een heel laag pitje. De 1,50 m samenleving deed zijn intrede en alleen voor noodzakelijke dingen de deur uit. Zoveel mogelijk thuisblijven. Het werkzame leven veranderde in zoveel mogelijk thuiswerken en indien niet mogelijk werken met de nodige instructies en beschermende maatregelen. De IC’s van onze ziekenhuizen raakten overvol. Ons zorgpersoneel nagenoeg overbelast en de verzorgingstehuizen van de buitenwereld afgesloten. Wij en met ons vele Nederlanders ervaren nog dagelijks de naweeën van de COVID19 en in meerdere families worden familieleden betreurd, die als gevolg van deze Corona zijn overleden.

Het lokale politieke leven kwam min of meer vanaf 15 maart 2020 een tijdje tot stilstand. Naast hetgeen ons door Den Haag bij monde van Rutten en zijn ministers werd aangereikt, kwam het bestuur van de  veiligheidsregio in beeld. Deze regiobesturen werden bepalend wat i.v.m. de Corona Covid 19 ook voor BeverWijkaanZee noodzakelijk was en onze burgemeester had daarin met zijn wethouders, de verdere bepalende en uitvoerende rol.

De Raad stond de eerste weken min of meer netjes uitgedrukt……op afstand. Vergaderingen werden gecanceld . Echter na verloop van tijd kwamen ook de raadsleden voor met name hun controlerende taken weer aan zet. Vragen konden gesteld en 1 op 1 overleggen waren mogelijk. Na een x – aantal weken vonden er weer (digitale)-commissie- en raadsvergaderingen plaats via Teams. Ook onze PvdA fractievergaderingen vonden ook middels Teams plaats.

Gelukkig vindt vanaf medio mei een versoepeling van de regelgeving plaats. De Covid19 lijkt te doven, maar waakzaamheid blijft nodig, wordt ons door de deskundigen voorgehouden.

Als PvdA BeverWijkaanZee willen wij voort.

Onze fractie pakt momenteel door op de lokale en regionale onderwerpen, die nu actueel zijn. Ik noem bijvoorbeeld Landgoed Adrichem, sociale woningbouw, het theater, de bibliotheek. Het van oudsher bekende zomerreces komt eraan maar deze vakantieperiode zal voor de fractie niet zo zijn als in de voorgaande jaren. Wellicht zullen deze zomer ook nog onderwerpen aan bod komen. Hoe het zal zijn ….., wij weten dat denk ik pas in september.

Het bestuur had ook vanaf 15 maart regelmatig contact, veelal middels mail en app. Wij zullen dat ook deze zomerperiode dit hopelijk fysiek gaan voortzetten. De eerstkomende stippen voor ons op de horizon zijn voor ons als lokale PvdA al in september:

– de landelijke verkiezingen voor de 2e Kamer in 2021 ( hiervoor zullen wij ook zeker weer     regionaal samenwerken met onze collega’s uit Heemskerk en Velsen)

– de gemeenteraad verkiezingen in 2022

Na de zomer zullen wij u zeker hierover weer benaderen via een Stemmetje of anders.

Blijf gezond en denk aan elkaar

1. ACTIEVE LEDEN GEZOCHT!!!!!

De komende 2 jaren zijn er weer verkiezingen waar we hopelijk weer laten zien dat we op de weg terug zijn. Dat de PvdA er toe doet en het verschil kan maken. Volgend jaar zijn Tweede Kamer verkiezingen (17 maart 2021) en het is belangrijk om ons te laten horen en te laten zien. Maar hoe??

Hoe gaan we campagne voeren: laten we zien dat inwoners gehoord worden en er toe doen?

Wie kan ons helpen om hier handen en voeten aan te geven? Wie heeft interesse of ideeën over hoe we de campagne kunnen ingaan???

Wij zitten zelf een beetje op een dood spoor en nieuwe initiatieven zijn meer dan welkom. Daarom onze vraag: Kunt U ons helpen????

Daarnaast gaan we in 2022 weer naar de stembus voor de lokale verkiezingen: de gemeenteraad. Ook daar is het fijn als er mensen zijn die, met interesse in de plaatselijke politiek, willen meedenken of misschien wel meedoen. Dus als u interesse heeft, of iemand in uw nabijheid kent die met een PvdA-hart interesse heeft in de plaatselijke politiek: laat het ons weten! Een mogelijkheid tot het volgen van een “cursus” over de gemeentepolitiek willen wij graag overwegen.

Wij hopen op reacties!

Annet Gouma, campagnecoördinator PvdA Beverwijk/Wijk aan Zee

[email protected] of [email protected]

1. Berichten vanuit de fractie.

Bijdrage Jaqueline Dorenbos-de Hen (fractievoorzitter)

De afgelopen maanden van de coronatijd, heb ik als fractievoorzitter niet als positief ervaren. Digitaal vergaderen kent echt wel beperkingen. Een echte discussie, wat in de politiek vaak nodig is, is moeilijk digitaal te voeren. Voor een kort, zakelijk overleg is digitaal vergaderen misschien handig, maar voor een discussie over ingewikkelde onderwerpen is het toch handiger als je elkaar in levende lijve ziet en snel op elkaar kunt reageren. Aan het begin van een vergadering werd al gesteld dat er in 1e termijn niet geïnterrumpeerd mocht worden. Dan kun je in tweede termijn wel interrumperen, maar dan is de discussie eigenlijk al grotendeels over. Verder viel het me op dat er in mei een groot besluit, over flinke leningen aan sportclubs (zonder financiële garanties) op deze manier er even doorgedrukt werd. Het was veel beter geweest om dit besluit uit te stellen tot er weer fysiek vergaderd kon worden, maar blijkbaar vond de coalitie het wel best zo. Jammer.

Onze digitale fractievergaderingen gingen wel heel goed, maar dat komt ook omdat je dan heel constructief met elkaar overlegt. Onze fractie heeft het werk zo goed mogelijk voortgezet, maar we zullen opgelucht zijn als we weer “gewoon” aan het werk kunnen. Vanaf juni zijn de commissievergaderingen weer fysiek, dus dat is heel fijn.

Groeten, Jaqueline

Bijdrage: René Moelee, fractiesecretaris.

Hallo lieve leden en volgers,

Wat een tijden beleven wij. Maar alvorens hierover te spreken wil ik graag eerst iedereen een hart onder de riem steken, troosten en knuffelen vanuit de fractie van de PVDA. Fysiek mag het niet maar in gedachten kan zoveel meer. Ik hoop dat deze crisis u niet al te zwaar heeft geraakt en dat u, net als wij, zich aan de voorgeschreven maatregelen hebt kunnen houden, hoe moeilijk dat soms ook is.

Ook de dagelijkse bezigheden veranderden. Goed bedenken wanneer doe je boodschappen en vooral wanneer loop je zo weinig mogelijk risico. Thuis blijven en niet of nauwelijks mensen ontvangen. Geen theaterbezoeken of uit eten gaan. Het leven leek dan ook in zijn geheel stil te staan.

Uiteraard was het voor de fractie ook een rare tijd. Volop bezig om Beverwijk de mooie plaats te laten blijven zoals deze is en zelfs nog mooier te maken. Maar opeens vielen alle zekerheden weg.

Niet vergaderen op het stadhuis in de fractiekamer of de raadszaal. Eigenlijk liever helemaal niet op het stadhuis verschijnen. Voorzichtig gaan vergaderen via Teams of Zoom, computerapplicaties die tot dusver mij onbekend voortkwamen. Dus bijleren, hoe werkt het, wat kan ik. De griffie van Beverwijk heeft hier ongelooflijk hard aan gewerkt en verdient echt alle lof. Ze stonden ons met raad en daad bij en dat heeft het leerproces vergemakkelijkt.

Wat wel prettig is, aan het thuis vergaderen, je hebt alles bij de hand. Ik werkte met twee lap tops, de mobiele telefoon en pen en papier om alles goed bij te houden en te documenteren. Wat ik heel erg miste was de interactie, niet alleen tussen de fractiegenoten maar ook met de andere partijen. Politiek bedrijven doe je niet alleen maar met je verstand maar ook vanuit gevoel. Je kijkt ook naar de lichaamstaal van de anderen om te weten hoe zij in een bepaald dossier staan. En wellicht kun je daar voordeel uit halen.

Maar goed sinds begin juni mogen de commissievergaderingen weer in het stadhuis gehouden worden. Niet alle fractieleden mogen er zijn en er mag ook nog geen publiek komen maar de eerste stapjes zijn er weer. Onze fractie heeft besloten dat we naar alle vergaderingen gaan maar dat we steeds een afgevaardigde kiezen die de hele avond kan blijven. De anderen volgen dan de vergadering op de computer en geven input via de telefoon. Dat werkt goed en is ook rustiger met het protocol bedacht door de griffie. Niet alle partijen doen dit en het is best wel even wennen.

We staan aan de vooravond van het zomerreces maar hebben nog wel een paar pittige avonden voor de boeg. Op de agenda staan o.a. Landgoed Adrichem fase 3 (Waterberging), het rapport over de mogelijke verhuizing van het theater, de beleidsarme voorjaarsnota en debatten over de coronacrisis en het effect voor onze gemeente.

Via ons bestuur en de website houden we u op de hoogte.

Bijdrage Bayram Gezer:  Beleving Coronatijd

Sinds de door de regering ingestelde maatregelen, medio maart, hebben we geen fysieke vergaderingen meer gehad en vanaf 1 juni gaan we voorzichtig de vergaderingen weer hervatten.  In het begin was er grote onzekerheid over de consequenties van de maatregelen op ons werk als raadslid. Ambtelijk is aangeven welke onderwerpen voor het zomerreces behandeld moeten worden en wat doorgeschoven kan worden naar het najaar. Zo is de behandeling van het nieuwe minimabeleid doorgeschoven naar het najaar.

Digitale commissie- en raadsvergaderingen zijn goed verlopen. Bijzondere ervaring was het voorzitten van een digitale commissievergadering. Al met al kan ik zeggen dat we ons goed hebben aangepast aan de gevolgen van het coronavirus op ons raadswerk. De maatregelen hebben ook zijn weerslag op het werk. Ik werk sindsdien thuis en het zal nog even zo blijven.

Dit jaar is de vastenmaand Ramadan anders verlopen dan wat gebruikelijk is. Er was geen sprake van samenzijn, een gezamenlijke Iftar maaltijd zat er ook niet in. Het was niet mogelijk om met familie en vrienden het Suikerfeest te vieren.

De koers naar het nieuwe normaal is ingezet. Hopelijk komen we deze periode met z’n allen goed door en kunnen we in september zonder al te veel beperkingen een goede start maken met ons raadswerk.

Bijdrage Ismail Ilhan

Het was voor mij erg wennen in het begin van de Corona-maatregelen. Ons gezin telt vijf leden, waarbij iedereen hele dag opgesloten thuis zat en rekening moest houden met de ander gezinsleden.

Voor mijn werk kon ik gelukkig thuisblijven en mijn vergaderingen en taken vanuit huis uitvoeren. Wel was het passen en meten, zoals waar ik dan moest gaan zitten om aan een vergadering deel te nemen waarbij ik zo weinig mogelijk hinder van anderen ondervond en andersom hinderlijk voor de anderen.

Naast mijn werk, hielp ik mijn dochter die naar groep 3 gaat met haar thuiswerk-programma. En niet te vergeten voor mij erg belangrijk werk als steunfractielid: betrokken blijven met politiek en de belangrijke onderwerpen proberen bij te benen en er iets van te vinden.

Ik heb dit allemaal ervaren als een grote uitdaging maar uiteindelijk gaat het om onze gezondheid en dat telt. Nu na drie maanden is er wel regelmaat in thuiswerken gekomen door zaken anders aan te pakken of in te regelen.

Ik wil nog even ingaan op een van de onderwerpen die op de agenda van de gemeenteraad stond tijdens de Corona crisis. De nieuwe voorgestelde Woonvisie Beverwijk-Heemskerk 2025 voldoet prima aan onze wensen.

Ik wil nog de volgende zaken uit de Woonvisie onderstrepen omdat wij deze belangrijk vinden voor onze inwoners en onze Gemeente.

Behouden van de huidige sociale huurwoningen.

• Meer betaalbare koopwoningen voor de jonge starters
  • Meer seniorenwoningen bouwen
  • Groen zo weinig mogelijk moet worden opgeofferd of zeker moet worden gecompenseerd als groen voor woningbouw wordt ingewisseld.

Als PvdA zijn we blij om te zien dat de Gemeente Beverwijk en Heemskerk samen gaan werken aan tot stand brengen van woonvisie, We hebben tijdens de gezamenlijke commissievergadering nog het volgende benadrukt om mee te laten nemen in de Woonvisie.

• Alvorens we de nodige woningen gaan realiseren rekening te houden met de huidige aantal appartementen en eengezinswoningen, die in de Gemeente Beverwijk en Heemskerk staan en op basis hiervan gaan bouwen. Nu zien we dat Beverwijk structureel meer gaat bouwen dan Heemskerk in de komende 5 jaar.
  • De nodige aantal woningen in de komende jaren gelijkmatig verdelen tussen beide gemeenten

1. Bijdrage Jorrit Carton, lid PvdA Statenfractie Noord Holland

Hoop dat wij elkaar snel weer in volle gezondheid fysiek kunnen ontmoeten. Er is namelijk veel te bespreken. De gezondheidscrisis laat diepe sporen achter. Deze crisis heeft namelijk een groter sociaal-maatschappelijk karakter dan de vorige financiële crisis. De leefbaarheid en sociale voorzieningen in Noord-Holland staan onder druk.

Overal vielen sociale structuren weg. Sportverenigingen hadden geen inkomsten meer uit de kantine. Cultuurinstellingen en dorpshuizen vragen steun of hebben geen financiële ademruimte meer. De buurtbus kon niet rijden. Voedselbanken hebben oplopende tekorten.

In de Provinciale Staten zijn twee moties aangenomen voor een korte en lange termijn fonds. In het eerste fonds zit 10 miljoen euro om de culturele en maatschappelijke organisaties op korte termijn te steunen. Om te voorkomen dat ze omvallen. Het tweede fonds is bedoeld voor de lange termijn. Hiermee willen wij de economie op een duurzame manier herstellen. In dit fonds zit 100 miljoen euro.  Helaas zijn wij er hiermee nog niet. De vooruitzichten zijn minder goed dan wij eerst dachten. Ik maak mij dan ook zorgen over de effecten voor de werkgelegenheid, de sociale voorzieningen en de leefbaarheid in Noord-Holland. Kwetsbare mensen dreigen hier de dupe van te worden. Daarnaast komen gemeenten verder in geldnood. Er zijn tekorten in het sociaal domein, (financiële) gevolgen door de Coronacrisis en de bijdrage van het Rijk is ontoereikend. Hoe beschermen wij de kwetsbare mensen? Continueren wij belangrijke (maatschappelijke) projecten? En werken wij aan onze rode ambities? Als PvdA Noord-Holland maken wij ons dus ook zorgen over de financiële posities van gemeenten. Als toezichthouder en als partner en co-financierder bij gezamenlijke projecten. Wij willen onze inbreng daarom afstemmen op de ontwikkelingen in de gemeenten, dus ook Beverwijk.

Ergens deze dagen krijgen de vertegenwoordigers van de PvdA-afdelingen in Noord-Holland een uitnodiging om hier gezamenlijk over door te praten. Welke (financiële) zorgen hebben jullie binnen de gemeente? Welke projecten (waar de provincie bij betrokken is) zijn voor jullie belangrijk? Waar heb je (als afdeling) hulp bij nodig?

Niemand weet wat de toekomst gaat brengen. Maar we weten wel dat mensen zekerheid willen. Iedereen moet kunnen rekenen op vaste grond onder de voeten. Wij hebben elkaar dus nodig om op te komen voor kwetsbare inwoners, belangrijke sociale voorzieningen te beschermen en om een gezamenlijke vuist te maken richting Den Haag.

Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken. En nieuwsgierig naar de verhalen en problemen uit Beverwijk. Ik ben altijd bereikbaar voor vragen of hulp, maar hopelijk zien wij elkaar snel weer. Mail naar Jorrit Carton: [email protected]

1. Vragen ingezonden begin juni aan College van B&W Beverwijk betreft:

Landgoed Adrichem – Vier op één Rij

De planvorming en uitvoering van Landgoed Adrichem komt nu op het punt aan dat er drastisch ingegrepen gaat worden in park Overbos. De meeste inwoners weten nog van niets, maar het is erg ingrijpend.

In de plannen staat dat de vijver naast de sporthal gedempt moet gaan worden om ervoor te zorgen dat er vier hockeyvelden op één rij komen te liggen. Enkele jaren geleden al kwam de hockeyclub Overbos met het verzoek voor een vierde veld. Dat is ondertussen aangelegd op een veld, dat eerst voetbalveld van DEM was. Op sportpark Adrichem dus.

Er kan volop gehockeyd worden, er zijn dus nu vier velden, maar de wens vanuit de hockey is om vier velden naast elkaar te hebben liggen. Vier op één rij dus. Op dit moment liggen de velden nog wat uit elkaar. Deze wens kan niet zonder slag of stoot gerealiseerd worden. Bepaald niet zelfs.

Daarvoor moet de vijver gedempt worden, moet waterberging elders gevonden worden en dan ook nog worden aangelegd en moet op een andere plek dus ook een hockeyveld verwijderd worden. Volgens de PvdA een plan dat tot enorme geldverspilling leidt. Aangezien andere raadsfracties ook wel begrijpen dat dit erg veel geld gaat kosten, willen zij dat er gebouwd gaat worden in Park Overbos. Appartementen of een rijtje huizen. Ze denken dat hiermee de kosten van al die verplaatsingen wel gedekt kunnen worden. Hoe kun je dan nog de kwaliteit realiseren van een Landgoed? Is een landgoed een park met vier hockeyvelden op één rij en appartementen, die het groen minder groen maken?

De PvdA vindt van niet en hoopt dat er een pas op de plaats gemaakt gaat worden met dit plan. Bezint, eer ge begint. Je kunt een weg inslaan en er later achter komen dat het de verkeerde weg was. Dan is het te laat. Nu nog niet. We kunnen nu nog terug.

Misschien is er een heel simpele oplossing: vier zonder rij.  René Moelee en Jaqueline Dorenbos PvdA fractie Beverwijk

Raadsvragen PvdA betreffende gewijzigde verkeerssituatie door wegversmallingen op Alkmaarseweg/Rijksstraatweg, die hinder en gevaar oplevert voor fietsers

Voorzitter,

De PvdA fractie heeft geconstateerd dat de wegversmallingen op de Alkmaarseweg/Rijksstraatweg, die enkele weken geleden door de gemeentes Beverwijk en Heemskerk zijn aangebracht, een obstakel vormen voor fietsers en soms daadwerkelijk gevaar opleveren voor diezelfde fietsers.

De wegversmallingen zijn in gemeenschappelijk overleg tussen de gemeentes Beverwijk in Heemskerk aangebracht. De eerste keer dat wij de wegversmallingen zagen liggen, viel ons al op dat de wegversmalling, die het dichtstbij de rotonde van Heemskerk ligt, wel heel erg dicht op de rotonde zit, waardoor af en toe auto’s op de rotonde al stil moeten staan. Gelukkig gebeurt dit niet heel vaak, maar echt veilig lijkt het ons niet en zeker niet goed voor de doorstroming op de rotonde. Er hoeven maar een stuk of vijf auto’s te staan en dan wordt het fietspad op de rotonde al geblokkeerd, waardoor daar een onoverzichtelijke en gevaarlijke situatie ontstaat.

Er is echter nog een ander probleem ontstaan en dat probleem geldt bij elke wegversmalling op de Alkmaarseweg/Rijksstraatweg. Het principe is dat auto’s moeten wachten op tegenliggers. Hierdoor neemt de snelheid af en dat is ook de bedoeling om de weg veiliger te maken voor langzaam verkeer en voetgangers. Echter, als auto’s stilstaan om te wachten op tegenliggers, blokkeren ze direct de fietsstrook.  Fietsers moeten hierdoor wachten voordat ze weer door kunnen fietsen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn op een veelgebruikte fietsroute van en naar Heemskerk/Castricum? De situatie wordt zelfs onoverzichtelijk als fietsers soms dan maar besluiten over de stoep te fietsen, waardoor het ook nog gevaarlijk wordt voor voetgangers.

De PvdA fractie vraagt het college:

Heeft het college van te voren beseft dat het plaatsen van de wegversmallingen tot het directe gevolg leidt dat de fietsers hierdoor regelmatig problemen ervaren, omdat de auto’s de fietsstrook blokkeren en zij dus niet door kunnen fietsen?

Zo ja, waarom heeft het college dan toch voor deze oplossing gekozen? Zo nee, is het college voornemens dit probleem voor fietsers op te lossen? Er is misschien iets mogelijk door een streep op het wegdek aan te brengen, zodat auto’s ruim voor de wegversmalling al moeten stoppen en waardoor de fietsers wel gewoon door kunnen rijden?

De PvdA fractie wil graag weten of het college hier naar wil kijken en als dit geen goede oplossing is, dat het college dan zoekt naar een andere oplossing. Wij zouden graag zien dat de Alkmaarseweg/Rijksstraatweg voor fietsers een aantrekkelijke en veilige route blijft, juist in het kader van het stimuleren van fietsgebruik en het veiliger maken voor langzaam verkeer.

Heeft het college bewust gekozen (in overleg met Heemskerk) om de wegversmalling, die zo dicht op de rotonde ligt, daar op dit plek aan te leggen? Heeft u het opstoppen van verkeer op de rotonde hier wel of niet voorzien en dus ook het regelmatig blokkeren van het fietspad op de rotonde?

Is het college bereid met het college van Heemskerk nog eens goed naar de locaties en de uitvoering van de wegversmallingen te kijken? Het lijkt ons dat de wegversmalling vlakbij de rotonde in ieder geval een stukje verplaatst zou moeten worden. Juist omdat ook dit stukje fietspad intensief gebruikt wordt en van groot belang is voor een veilige situatie voor langzaam verkeer.

Als laatste wil de PvdA nog de suggestie doen om één van de wegversmallingen weg te halen. Er zijn er teveel op zo’n kort stuk weg en als er één weggehaald wordt is dat misschien al een deel van de oplossing.

We hopen op een positieve reactie vanuit het college, dank u wel voorzitter

Jaqueline Dorenbos-de Hen

Namen en adressen PvdA Beverwijk/Wijk aan Zee:

Kijk ook op de landelijke website: PvdA.nl, website PvdA Beverwijk of facebook PvdA Beverwijk

Bestuur:

Klaas Vos (vz)

[email protected]                       Zeestraat 201                                    0630307669

Erica van Dongen (secr.)                  H. Burgerstraat 22                             226164

[email protected]

Ruud Emanuel (penn.)                      Scheybeecklaan 49                           212895

Annet Gouma-Bervoets                    Marga Klompélaan 6                          230177

Fractie: