Jeugdbeleid, toekomst, cie.vergadering 21 september 2023 bijdrage René Moelee

27 september 2023

Beleidsplan Jeugd, commissievergadering 21 september 2023.

De PvdA fractie is content met dit beleidsplan Jeugd IJmond 2023-2027 als opvolger van het plan Opgroeien in de IJmond 2018-2023. Wij stemmen in, nee vinden het nodig om jaarlijks in ieder geval € 120.000,- voor implementatie en uitvoering van dit beleidsplan. Preventie jeugd, jeugdhulp, uitvoering van kinderbeschermingsmaatregelingen en jeugdreclassering blijft en is jammer genoeg ook hard nodig in onze huidige maatschappij. Het stemt ons tot tevredenheid dat dit beleidsplan in samenwerking met Heemskerk en Velsen is opgesteld. Input van de ouders en inbreng van deskundigen en deskundige- en praktijkorganisaties heeft plaatsgevonden. Top en zeker ook dat samenwerkingsorganisaties het beleidsplan krijgen toegestuurd en tijdens de rit naar 2027 de gelegenheid krijgen om zaken in te brengen en deel te nemen aan noodzakelijke vervolgstappen.

De verder procedure: startbijeenkomsten samenwerkingspartners, participatie doelgroepen en dit continueren geeft aan hoe belangrijk jeugdhulp is en blijft. Als PvdA menen wij nogmaals dat dit jeugdbeleidsplan hard nodig is en als handvat moet dienen voor alle belanghebbenden. Graag blijven wij bijvoorbeeld jaarlijks geïnformeerd door een kort verslag over genomen en te nemen stappen in de totale jeugdhulp in Beverwijk, Heemskerk en Velsen.

Namens de PvdA René Moelee