GroenLinks- en PvdA Beverwijk slaan handen ineen voor Linkse Samenwerking.

25 oktober 2023

In Beverwijk hebben de lokale fracties van GroenLinks en de PvdA besloten om hun krachten te bundelen met als doel een effectievere vertegenwoordiging van de belangen van hun kiezers. In een tijd waarin het politieke landschap sterk versplinterd is, zijn beide fracties overtuigd van de waarde van samenwerking om gemeenschappelijke doelen te realiseren. Deze strategische samenwerking begint op lokaal niveau en vormt een natuurlijke voortzetting van de reeds bestaande samenwerking op landelijk niveau.

Deze samenwerking overstijgt dan ook het doel van een gezamenlijke campagne voor de landelijke verkiezingen; het zal zich ook manifesteren in de gemeenteraad van Beverwijk. De twee fracties zullen nauw samenwerken en gezamenlijk optrekken met een uniform beleid, vergelijkbaar met de huidige werkwijze van hun respectievelijke Tweede Kamerfracties. Dit initiatief dient als een eerste stap richting de eventuele vorming van één partijprogramma en een mogelijke gemeenschappelijke kandidatenlijst bij de eerstvolgende gemeenteraadsverkiezingen.

Als twee nauw samenwerkende fracties, kijken beide partijen uit naar een constructieve samenwerking met andere fracties, met als voornaamste doelstelling het bevorderen van een sociaal en duurzaam Beverwijk. Gezamenlijk streven zij naar een Beverwijk waar iedereen de mogelijkheid heeft om te leven, te wonen en te werken in een meer aantrekkelijke en gezondere leefomgeving.

Op foto ziet u vooraan van links naar rechts:
fractievoorzitter Bayram Gezer (PvdA) en fractievoorzitter Tekla
Hulscher (GroenLinks).
Achteraan van links naar rechts: raadsleden Ismaël Ilhan (PvdA), Nur
Tayfur (GroenLinks) en Co den Hartog (GroenLinks).