Door Klaas Vos, Steun-fractielid op 26 november 2019

Bijdrage PvdA commissievergadering 21 november 2019: Meerjarenperspectief Grondexploitatie 2018

Bijdrage van Klaas Vos:

De PvdA Fractie heeft kennis genomen van de herziening van de MJP –2018 (meerjaren grondexploitatieplan 2018.

Het voorzienbare overschot van € 4,34 miljoen op netto contante waarde volstaat ons inziens op dit moment.

De winstneming van € 660.000,- uit planfase 3 Plantage stemt ons tevreden. Een winstneming hadden wij voorzien en de hoogte van het bedrag verrast ons niet. De totale  opbrengst  5 miljoen euro lag in de lijn der verwachtingen. Dat dit bedrag aan de bestemmingsreserves grondexploitaties is toegevoegd zien wij als een logische voortzetting van hetgeen voorgaande jaren eveneens plaatsvond.

Een risico – analyse naar de diverse projecten is weer uitgevoerd. De constatering dat de ratio weerstandsvermogen  voldoet aan de eerder in de onderhavige nota gestelde criteria onderschrijven wij. Een besluit om de huidige bestemming reserve grondexploitatie niet aan te vullen is ons inziens een logische stap.

Vaststelling van het meerjarenperspectief Grondexploitatie Beverwijk 2018 kan dan ook plaatsvinden, evenals die van de geactualiseerde exploitaties van het Binnenduin.

Klaas Vos,  Steun-fractielid

Klaas Vos, Steun-fractielid

Klaas is o.a. woordvoerder voor: Wijk aan Zee Speerpunt “Strand Wijk aan Zee blijft familiestrand”. De wijken Vondelkwartier, Middenduin en Wijk aan Zee kunnen extra op zijn steun rekenen. e-mail:

Meer over Klaas Vos, Steun-fractielid