Afwikkeling Storm Polly Beverwijk, dank je wel voor jullie inzet

27 september 2023

Op 5 juli heeft de storm Polly in Beverwijk e.o. huisgehouden. In de commissievergadering van eind september heeft René Moelee namens de fractie een dankwoord geuit, voor al het werk wat gedaan is om alle omgevallen bomen, takken etc. op te ruimen.

De PvdA maakt even gebruik van dit onderwerp om het college van B en W, de ambtelijke organisatie, de aannemers en onderaannemers te  bedanken voor hun geweldige inzet, die al tijdens deze ongeëvenaarde storm van de afgelopen decennia begon.

Al tijdens de storm was er afstemming met en tussen de diverse hulpdiensten en waren “uitvoerende ploegen” in Beverwijk en Wijk aan Zee  druk doende in de openbare ruimte om wegen en paden vrij te maken van omgewaaide bomen, wegmeubilair enz..

De algemene veiligheid maar ook die van de eigen medewerkers stond hierbij altijd voorop. Klasse!!!

In de weken volgend op voornoemde storm moesten nog heel veel opruimwerkzaamheden ook met behulp van aannemers en onderaannemers worden uitgevoerd. Dit is voor zover de PvdA bekend en opgemerkt zonder noemenswaardige problemen, snel en efficiënt verlopen. Nogmaals klasse en onze dank. Naar wij hebben begrepen wordt er hard gewerkt aan plannen voor herstel. Wij hebben alle begrip voor het feit dat dit enige tijd vergt. Noodzakelijke tijdelijke voorzieningen zijn getroffen.

Als PvdA zien wij met vertrouwen tegemoet, dat hetgeen door deze storm is veroorzaakt op een gedegen en eigentijdse wijze en voor zover noodzakelijk wordt hersteld.

De PvdA is op termijn natuurlijk benieuwd naar de kosten van ruiming en herstel als gevolg van deze zomerstorm Poly. Zodra deze in kaart zijn gebracht, zien wij ze graag tegemoet.

Namens PvdA René Moelee