Door Jaqueline Dorenbos-de Hen op 13 maart 2018

Wethouder Dorenbos: Geen theater bij Station

Persbericht van dinsdag 12 maart 2018 in Dagblad Kennemerland (Bart Vuijk)

WETHOUDER DORENBOS: GEEN THEATER BIJ STATION.

“Wethouder Jaqueline Dorenbos weerspreekt de suggestie van voorman Karel Hazeveld van Democraten Beverwijk dat het College van B. & W. verdeeld is over de vestiging van het Kennemer Theater bij het Station Beverwijk. Daar is geen sprake van, meldt zij. “Hazeveld wil verdeeldheid zaaien bij de collegepartijen en kiezers op het verkeerde been zetten”, oordeelt Dorenbos. Het plan om het theater, plus de bibliotheek, naar het station te verplaatsen staat in de Corridorstudie Kennemerlijn. Provincie, gemeenten en NS hebben zich in die studie uitgesproken over bouwmogelijkheden in de buurt van stations op de spoorlijn.

De gemeenten, Beverwijk voorop, willen dat de intercity’s op de lijn weer in ere worden hersteld en in Beverwijk gaan stoppen. Door publiekstrekkers en woningen in de buurt van stations te bouwen krijgt de spoorlijn voldoende toevoer van passagiers, is de gedachte. In de studie staan echter ook zaken, die momenteel politiek omstreden zijn, zoals het theater naar het station.

Dorenbos: “Wij blijven zoeken naar voorzieningen, die kunnen worden toegevoegd aan het centrum. Op de heel lange termijn zouden dat functies als het theater kunnen zijn. Maar als je goed zijn drie van de huidige collegepartijen daar niet voor.

Eén van de speerpunten van de PvdA Beverwijk/Wijk aan Zee:

De PvdA wil het Culturele hart van Beverwijk behouden.

Fier torent de Wijkertoren boven het kerkplein uit. Vele Wijkers zijn trots als ze de toren zien. De toren staat in het midden van culturele hart van Beverwijk. De kerk zelf is al een bezienswaardigheid. Aan de rechterkant  het multiculturele gebouw met de bibliotheek, het Kennemertheater en het Centrum van de kunsten en aan de linkerkant het altijd gezellige café Camille. Vooral in de kersttijd is dit een uitgelezen plek om elkaar weer te ontmoeten. De PvdA is van mening dat deze plek het culturele hart van Beverwijk moet

Jaqueline Dorenbos-de Hen

Meer over Jaqueline Dorenbos-de Hen