7 maart 2014

Tegen achteruitgang Dienstregeling Trein

Goed openbaar vervoer is belangrijk voor elke gemeente. En Beverwijk raakt daarin achterop. Dat is al een poosje aan de gang. In 2011 werd de intercity van Hoorn naar Den Haag verkort: sindsdien rijdt ie niet verder dan Haarlem. Dat betekent dat in de spits tientallen reizigers in Haarlem een sprint moeten trekken om de sprinter naar Den Haag te halen. En nog vaak tevergeefs ook.
Maar het lijkt nóg minder te worden. De intercity wordt een stoptrein en, nog erger, hij rijdt als het aan de NS ligt, ook al niet verder dan Haarlem! Ook hier een overstap erbij!
Was Beverwijk als het ware al verder van Leiden en Den Haag komen te liggen, met de nieuwe maatregel wordt ook de afstand naar Amsterdam groter.
Dat is een slechte ontwikkeling. Niet iedereen kan en wil in de grote stad wonen. Goed ov maakt dat mogelijk: werken in Amsterdam of Den Haag en wonen in de Wijk. Wie wil dat nou niet? Goede treinverbindingen helpen daarbij.
De Beverwijkse PvdA roept u op de NS duidelijk te maken dat de verdere versobering van de dienstregeling geen goede ontwikkeling is. Dat kan u doen rechtstreeks bij de NS op de website, of via de reizigersvereniging ROVER. Doen! De PvdA wil u allen vragen de petitie tot behoud van de sneltreinen tussen Haarlem en Hoorn te tekenen. http://www.rover.nl/petitie

Vele reizigers gingen u al voor. Met zijn allen sta je tenslotte sterk! Ook de gemeentes in de regio kunnen een bijdrage leveren. Daarom heeft onze wethouder deze week al aangegeven dat het college van Beverwijk zich ook sterk maakt voor het behoud van de sneltrein.

Vergis u niet. De Beverwijkse PvdA heeft niet alleen oog voor de trein heeft. Wij beloven u dat wij aandacht blijven vragen voor goed op de trein afgestemd busvervoer. Trein en bus, bus en trein, onmisbaar voor de leefbaarheid van Beverwijk. Laten we het samen op peil houden. Vooruit in plaats van achteruit is ons motto!

Hennie Vreugdenhil