23 juli 2016

Actie Vers- en Brocantemarkt: “Kies Uw eigen straatnaam”

De PvdA Beverwijk heeft onlangs op de Vers- en Brocantemarkt de ludieke actie: ‘Kies uw eigen straatnaam’ gehouden. Beverwijkers konden zelf ideëen voor straatnamen aandragen. Hoewel er in Beverwijk geen straatnamen meer te vergeven zijn voorlopig, vonden veel mensen het wel een heel leuk idee om namen aan te dragen. Uit de tientallen inzendingen zou er namelijk één uitgeloot worden, die weliswaar geen eigen straat kreeg, maar wel een eigen straatnaambordje.

Patricia de Leeuw was de gelukkige die een straatnaambordje met de naam van haar dochtertje erop overhandigd kreeg door PvdA fractieleden Sjoerd Krotjé en Annet Gouma. Patricia is er erg blij mee: ” Deze krijgt een mooi plekje boven de bank of boven mijn bureau.” Patricia hoopt er stiekem op dat de gemeente de straatnaam misschien toch gaat gebruiken in de toekomst :
” Het zou toch leuk zijn als een nieuw wijkje straatnamen krijgt met voornamen van een nieuwe generatie Beverwijkers!”

De PvdA-actie heeft dus een creatief idee opgeleverd en wie weet, krijgt dit in de toekomst een vervolg