Door Erica van Dongen op 11 oktober 2018

PvdA standpunt in de Tweede kamer d.d. 9 oktober 2018: Dividendbelasting niet afschaffen vertolkt en uitgedragen door Lodewijk Ascher, partijleider PvdA.

voor de PvdA staat vast: We moeten de dividendbelasting niet afschaffen en het vrijkomende geld investeren in Nederland. Goed onderwijs, lager eigen risico, betaalbare woningen. Toen het kabinet begon waren er mooie beloften dat gewone mensen de vooruitgang zouden gaan voelen. Dat moet dan nu gebeuren. Als Rutte III toch weer kiest voor de lobby van de multinationals is dit kabinet al binnen een jaar mislukt.

Ascher stelt in de Tweede Kamer:

Zeker zijn van een goede leraar voor de klas, een fijne, betaalbare woning en goed werk. Zorg als we die nodig hebben – daar draait het om in het leven.

Nederland heeft alles in zich om nu te zorgen dat we allemaal vooruit kunnen komen. Het kabinet Rutte III heeft net een jaar gebruikt om te proberen de dividendbelasting af te schaffen. Zij kiezen voor multinationals boven mensen.

Erica van Dongen

secretaris e-mail: [email protected]